Högsta betyg stort A till Skolgårdsprojektet
På Skolhusgruppens årsmöte den 28 maj på Knutbyskolan i Rinkeby delade vi ut vårt pris Högsta betyg Stort A till Skolgårdsprojektet, Stockholms stad Utbildningsförvaltningen. Projektledaren Malin Jönsson mottog priset och höll ett intressant föredrag om skolgårdprojektet.
Motiveringen till priset var:
”Utbildningsförvaltningen Stockholms stad tilldelas Högsta betyg Stort A 2018 för Skolgårdsprojektet som årligen förbättrar 5-7 skolgårdar genom en projektorganisation där eleverna har ett stort inflytande över resultatet. Det är ett extra plus att Skolgårdsprojektet utvärderar resultatet på skolgårdarna också.”
På mötet höll också Linus Sundin Eriksson ett föredrag om SISAB:s tävling "Rötterna i Rinkeby" och Jonna Isacson berättade om barninflytandetävlingen som genomfördes i samband med detta.
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
Senate inlägg
Etikettmoln
eu-projekt gymnasier arkdes paviljonger lindeskolan magnus anclair gemensamma ytor värderingsverktyg masterclass kungsholmens skola oslo 2018 hemlingby tidskriften stad tidningsartiklar barrett multifunktionshus på ritbordet gåtur framtidsspaning krokom bygglekplatser lindängeskolan dimensionering hälsofrågor tiundaskolan vallastaden fysisk lärmiljö utställning pedagogiska institutionen ferdinand förskola hägerneholmsskolan innovativa lärmiljöer arbetsmiljö skolgård på taket varlaskolan forumbyggaskola arkitekturskolan beställa finsk skolarkitektur jungmark stavsborgsskolan gällivare f-6 skola friytor gradänger bygga fridda brismar pålsson barn och unga barn unga och byggd miljö passivhus vård- och omsorgsboende lek suzanne de laval clever classrooms lunaskolan podcast post occupancy evaluation oecd ele programhandling studieresor bygge funktionshinder högskolan i gävle london utemiljöer linköping skolstudion magda mostafa utredning bidrag neuropsykiatriska funktionsnedsättningar evaluering forskning slu bokus rum aor architects fokus modulskolor opinion bygga skola inomhusmiljö videofilmer utveckling sickla skola skolgårdsgestaltning energi högstadieskola intervjuer arvika skolhusgruppen evidence based design johan skytteskolan högsta betyg peter lippman landskapsarkitektur lekplatser allaktivitetshus digitalt möte förskolegård uppsala utelek skoldebatten medborgardialog frukostmöte skollokaler rebus i det gröna campus vasastan remissvar rikstens skola nfp helsingfors hygienrum examensarbete utomhuspedagogik alt arkitekter törnquist modulförskolor kästa skola skolhusgruppens pris stort a utformning sisab diskussion massivträ göteborg norge inkluderande friyta nätverk rapport planering stockholms skolutvecklingsprojekt nyköping kungsholmens grundskola barnkonsekvensanalys webinarium npf utdanningsdirektoratet kth barnens miljö lärande nationellt centrum för lärandemiljöer stockholm rinkeby bub workshop riktlinjer skolbyggnader erfarenhetsåterföring tegelhagens skola stadsplanering tävling skola danmark almedalen baracker samhällsplanering ifous skr konferens lärmiljöer förskolan stort a arkitektur gåturer skolplanering förskola skolans nya rum förskolegårdar boverket artikel studiebesök antologi studieresa årsmöte seminarium forskning skolgårdar utemiljö lärmiljö skolmiljö skl förskolor skolutvärdering högsta betyg stort a gestaltad livsmiljö skolor arkitekturpolitik sveriges arkitekter kurser konferenser utvärdering av skolor forskning hig skolans utemiljö energieffektivitet fysisk miljö skolverket forum bygga skola arkus bok allmänna råd bobergsskolan berlin artiklar nationellt centrum för lärmiljö kunskapsöversikt svd spsm publikationer rötterna i rinkeby temporära skolbyggnader dokumentation barns utemiljö gymnasium skolinspektionen pris 40 årsjubileum skolbyggande högstadiet skolans lokaler utbildningsförvaltningen möte programarbete glömstaskolan klassrum movium malmö barn i stad lärmiljöpodden föredrag köpenhamn lågan skolgårdsprojektet riba kirunagymnasium fysisk läromiljö adlibris studenter utevistelse råd utvärdering jämförelse video ur play kronängskolan herresta barkarby lekredskap bäckahagens skola tillgänglighet regeringens proposition kandidatarbeten kapacitet læringsmiljø poe neuropsykiatriska diagnoser landamäreskolan cykel deltagande grundskola nätverksmöte regeringsuppdrag louise sassene dn debatt westholm kiruna möblering pedagogen tidskrift hållbara lärmiljöer björkrisskolan bokrelease vernissage pbl lunchföredrag arkitekturpedagogik fredrik bremergymnasiet white arkitekter hagaskolan trondheim umeå universitet referat debattartikel skl förstudie raoul wallenbergskolan liljewall arkitekter hyllievångsskolan användning av skollokaler antologin parker miljö 3d-glasögon ljus och belysning barn i samhället vägledning förskolans utemiljö fridaskolan tak tellusborgsskolan pedagogiskt program utvecklingsprojekt järfälla barns rättigheter knutbyskolan om lärmiljöer sjöstadsskolan aix handledning gröna kvaliteter release cored ljus, ljud och luft paviljongskolor skolhusplanering handbok sweco disputation webbinarium universet rebus upprustning tengbom liljewalls behov i skolbyggnader pedagogik kth arkitektur dialog arq hemsida lärarnas tidning slu enkät stadsbyggnad sjöviksskolan rekommendationer grundskolor arkis linkedin högstadium kunskapsutveckling nätverksträff stadsutveckling skolmiljöer jordbro undervisningsnära gradänger göteborgs universitet skoldesign förvaltning lärmilljöpodden
Wow! Been trying to contact you since last Thursday.
Had to do some digging and voila! Here you are!
So you are the Brains behind this fabulous schoolyard project!
Super well done Malin! Any chance to see the video you shot?
The team and I leave for the Jump Rope competition on the 16th of this month!
The beautiful wooden platforms in the schoolyard make it very easy for the kids to train and practice! Thank you again and hope to hear back soon!