Arkitektur och lärande kurs på Göteborgs universitet
Arkitektur och lärande - förskolans och skolans inne- och utemiljö som arena för lärande och utveckling (7,5 poäng , PDG693, HT2018-VT2019)
Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande – IPKL erbjuder en distansutbildning i arkitektur och lärande 7,5 poäng.
Under kursen kommer vi att studera didaktik, arkitektur, utomhuspedagogik, scenario för framtidens lärande och hur barn och unga kan bli delaktiga i utvecklingen av sin lärmiljö.
I kursen föreläser Tomas Kroksmark, Professor Högskolan i Jönköping, Anna Törnquist, Arkitekt, Carl Heath, Forskare RISE Interactive, Suzanne de Laval, Arkitekt och teknologie doktor och Kristina Thorshag, Forskare, Göteborgs universitet.
Kursen är tänkt som ett inspirerande möte mellan pedagoger, arkitekter, ledare och alla som planerar, bygger och ska verka i framtidens skola och förskola.
Sista anmälningsdatum 16 april
Anmäl dig här Kurstrailer
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
Senate inlägg
Etikettmoln
bygge 3d-glasögon miljö parker raoul wallenbergskolan funktionshinder högskolan i gävle london bidrag neuropsykiatriska funktionsnedsättningar skolstudion magda mostafa utredning fredrik bremergymnasiet arkitekturpedagogik evaluering forskning slu bokrelease björkrisskolan lunchföredrag pbl vernissage sickla skola hållbara lärmiljöer tidskrift dn debatt skolgårdsgestaltning energi högstadieskola louise sassene arvika skolhusgruppen cykel landamäreskolan johan skytteskolan högsta betyg allaktivitetshus landskapsarkitektur lekplatser regeringens proposition digitalt möte förskolegård skollokaler rebus i det gröna skoldebatten medborgardialog frukostmöte rikstens skola nfp campus vasastan remissvar examensarbete utomhuspedagogik helsingfors hygienrum modulförskolor kästa skola alt arkitekter törnquist paviljonger lindeskolan lärmilljöpodden förvaltning skoldesign värderingsverktyg magnus anclair gemensamma ytor kungsholmens skola oslo 2018 masterclass barrett hemlingby tidskriften stad tidningsartiklar gåtur rekommendationer sjöviksskolan hemsida framtidsspaning krokom bygglekplatser pedagogik arq dialog kth arkitektur ferdinand förskola behov i skolbyggnader liljewalls tengbom skolgård på taket hägerneholmsskolan innovativa lärmiljöer arbetsmiljö paviljongskolor varlaskolan forumbyggaskola arkitekturskolan stavsborgsskolan finsk skolarkitektur jungmark sjöstadsskolan gällivare f-6 skola knutbyskolan om lärmiljöer barn unga och byggd miljö passivhus barns rättigheter järfälla fridaskolan pedagogiskt program tellusborgsskolan tak ljus och belysning förskolans utemiljö vägledning barn i samhället npf barns utemiljö dokumentation barnens miljö nationellt centrum för lärandemiljöer spsm publikationer bub workshop nationellt centrum för lärmiljö artiklar berlin bobergsskolan allmänna råd lågan köpenhamn föredrag diskussion massivträ göteborg movium inkluderande nätverk programarbete möte skolans lokaler planering kungsholmens grundskola nyköping barnkonsekvensanalys webinarium skolverket fysisk miljö skolans utemiljö energieffektivitet forskning hig stadsplanering tävling forum bygga skola danmark förskolan utvärdering av skolor konferenser gestaltad livsmiljö högsta betyg stort a skolutvärdering stort a gåturer skolor förskolegårdar skolmiljö lärmiljö artikel studieresa antologi årsmöte seminarium forskning utemiljö skolgårdar studiebesök boverket skl förskolor arkitektur arkitekturpolitik skolans nya rum förskola skolplanering lärmiljöer konferens sveriges arkitekter kurser skola arkus bok skr samhällsplanering ifous baracker almedalen skolinspektionen pris 40 årsjubileum högstadiet skolbyggande stockholms skolutvecklingsprojekt rapport utbildningsförvaltningen friyta glömstaskolan klassrum norge malmö barn i stad lärmiljöpodden utformning sisab skolhusgruppens pris stort a tegelhagens skola erfarenhetsåterföring skolbyggnader riktlinjer svd kunskapsöversikt stockholm rinkeby lärande rötterna i rinkeby temporära skolbyggnader kth gymnasium utdanningsdirektoratet podcast lunaskolan oecd ele post occupancy evaluation lek vård- och omsorgsboende clever classrooms suzanne de laval barn och unga fridda brismar pålsson utvecklingsprojekt bygga gradänger aix handledning gröna kvaliteter friytor cored ljus, ljud och luft release skolhusplanering handbok beställa disputation webbinarium universet sweco pedagogiska institutionen utställning fysisk lärmiljö rebus upprustning hälsofrågor dimensionering vallastaden tiundaskolan lärarnas tidning slu lindängeskolan på ritbordet multifunktionshus enkät stadsbyggnad arkis linkedin högstadium grundskolor stadsutveckling kunskapsutveckling nätverksträff jordbro undervisningsnära gradänger skolmiljöer arkdes gymnasier eu-projekt göteborgs universitet riba kirunagymnasium fysisk läromiljö skolgårdsprojektet studenter utevistelse råd adlibris jämförelse video ur play utvärdering herresta barkarby lekredskap bäckahagens skola tillgänglighet kronängskolan kandidatarbeten kapacitet utelek uppsala neuropsykiatriska diagnoser læringsmiljø poe deltagande grundskola peter lippman nätverksmöte regeringsuppdrag evidence based design intervjuer westholm kiruna möblering utveckling videofilmer inomhusmiljö pedagogen fokus aor architects rum opinion bygga skola modulskolor white arkitekter hagaskolan bokus umeå universitet referat debattartikel skl förstudie trondheim liljewall arkitekter hyllievångsskolan användning av skollokaler linköping utemiljöer studieresor programhandling antologin