Arkitektur och lärande kurs på Göteborgs universitet
Arkitektur och lärande - förskolans och skolans inne- och utemiljö som arena för lärande och utveckling (7,5 poäng , PDG693, HT2018-VT2019)
Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande – IPKL erbjuder en distansutbildning i arkitektur och lärande 7,5 poäng.
Under kursen kommer vi att studera didaktik, arkitektur, utomhuspedagogik, scenario för framtidens lärande och hur barn och unga kan bli delaktiga i utvecklingen av sin lärmiljö.
I kursen föreläser Tomas Kroksmark, Professor Högskolan i Jönköping, Anna Törnquist, Arkitekt, Carl Heath, Forskare RISE Interactive, Suzanne de Laval, Arkitekt och teknologie doktor och Kristina Thorshag, Forskare, Göteborgs universitet.
Kursen är tänkt som ett inspirerande möte mellan pedagoger, arkitekter, ledare och alla som planerar, bygger och ska verka i framtidens skola och förskola.
Sista anmälningsdatum 16 april
Anmäl dig här Kurstrailer
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Lebrun » Stockholm kommer att bygga skolor för tusentals elever: ”Jag heter Lebrun Alexis med namn. Jag bor i (SVERIGE), jag vill använda detta me..”
-
Torbjörn Wrange » Förskolegårdar på taket: ”Att skissa utemiljö på tak är i samma grad av utmaning som att konstruera Slusse..”
-
fadi kreiz » Tidiga skeden i skolplanering: ”jag är medlem på arkitektur sverige men jag vill komma på .”
-
Frida Brismar Pålsson » Rapport från två tävlingsmöten: ”Jag är gärna med och hjälper till att utforma tävlingskriterier eller på annat v..”
-
Anna Belfrage » Seminarier 4 och 18 oktober: ”Hej, JAg vill gärna ta med mig en kollega till seminariet i sthlm den 4 oktober,..”
Senate inlägg
Etikettmoln
på ritbordet gåtur lärarnas tidning hemsida hälsofrågor tiundaskolan utställning pedagogiska institutionen ferdinand förskola disputation skolgård på taket arkitekturskolan beställa rapport handledning aix nyköping kungsholmens grundskola järfälla utvecklingsprojekt tak suzanne de laval vägledning barn i samhället ljus och belysning studieresor gymnasium antologin barns utemiljö utemiljöer referat umeå universitet trondheim bokus fokus modulskolor tidskrift pedagogen westholm dn debatt spsm bub kunskapsöversikt högsta betyg peter lippman lekplatser allaktivitetshus uppsala medborgardialog frukostmöte skollokaler remissvar rikstens skola utevistelse studenter adlibris riba förvaltning skoldesign göteborgs universitet jordbro skolmiljöer nätverksträff kunskapsutveckling arkis grundskolor movium lärmiljöer möte skolans lokaler skola barnkonsekvensanalys skolinspektionen kth barnens miljö temporära skolbyggnader stockholm riktlinjer skolbyggnader berlin lågan diskussion massivträ stadsplanering arkus baracker samhällsplanering skl konferenser lärmiljö studieresa arkitektur gestaltad livsmiljö förskolegårdar boverket årsmöte forskning skolmiljö artikel seminarium antologi studiebesök skolgårdar utemiljö förskolor skolans nya rum skolplanering skolor arkitekturpolitik sveriges arkitekter kurser stort a förskola energieffektivitet skolverket bok malmö barn i stad utformning allmänna råd förskolan artiklar svd lärande fysisk miljö dokumentation almedalen pris forum bygga skola skolbyggande tävling friyta klassrum konferens tidningsartiklar tidskriften stad kungsholmens skola värderingsverktyg gemensamma ytor föredrag paviljonger arkdes modulförskolor törnquist examensarbete hygienrum utvärdering jämförelse kronängskolan herresta barkarby lekredskap regeringens proposition kandidatarbeten poe landamäreskolan cykel deltagande evidence based design nätverksmöte skolans utemiljö högstadieskola energi utveckling bokrelease vernissage pbl fredrik bremergymnasiet bidrag utredning raoul wallenbergskolan liljewall arkitekter london bygge parker miljö post occupancy evaluation podcast fridaskolan danmark lek barn unga och byggd miljö barn och unga bygga friytor f-6 skola release jungmark paviljongskolor programarbete glömstaskolan arbetsmiljö upprustning tengbom pedagogik kth arkitektur lindängeskolan bygglekplatser göteborg stadsbyggnad