Arkitektur och lärande kurs på Göteborgs universitet
Arkitektur och lärande - förskolans och skolans inne- och utemiljö som arena för lärande och utveckling (7,5 poäng , PDG693, HT2018-VT2019)
Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande – IPKL erbjuder en distansutbildning i arkitektur och lärande 7,5 poäng.
Under kursen kommer vi att studera didaktik, arkitektur, utomhuspedagogik, scenario för framtidens lärande och hur barn och unga kan bli delaktiga i utvecklingen av sin lärmiljö.
I kursen föreläser Tomas Kroksmark, Professor Högskolan i Jönköping, Anna Törnquist, Arkitekt, Carl Heath, Forskare RISE Interactive, Suzanne de Laval, Arkitekt och teknologie doktor och Kristina Thorshag, Forskare, Göteborgs universitet.
Kursen är tänkt som ett inspirerande möte mellan pedagoger, arkitekter, ledare och alla som planerar, bygger och ska verka i framtidens skola och förskola.
Sista anmälningsdatum 16 april
Anmäl dig här Kurstrailer
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
Senate inlägg
Etikettmoln
göteborgs universitet eu-projekt gymnasier arkdes paviljonger undervisningsnära gradänger jordbro skolmiljöer kunskapsutveckling stadsutveckling nätverksträff barrett hemlingby tidskriften stad tidningsartiklar enkät multifunktionshus på ritbordet hemsida framtidsspaning krokom bygglekplatser pedagogik arq dialog kth arkitektur ferdinand förskola behov i skolbyggnader liljewalls tengbom skolgård på taket hägerneholmsskolan innovativa lärmiljöer arbetsmiljö beställa handbok skolhusplanering paviljongskolor stavsborgsskolan finsk skolarkitektur jungmark gröna kvaliteter handledning aix knutbyskolan om lärmiljöer utvecklingsprojekt fridda brismar pålsson barn och unga barn unga och byggd miljö fridaskolan pedagogiskt program tellusborgsskolan tak ljus och belysning förskolans utemiljö vägledning barn i samhället antologin programhandling studieresor utemiljöer linköping användning av skollokaler hyllievångsskolan liljewall arkitekter neuropsykiatriska funktionsnedsättningar skolstudion magda mostafa utredning bidrag arkitekturpedagogik evaluering forskning slu bokrelease björkrisskolan lunchföredrag pbl vernissage pedagogen inomhusmiljö videofilmer utveckling möblering kiruna westholm intervjuer evidence based design regeringsuppdrag nätverksmöte landamäreskolan johan skytteskolan högsta betyg poe læringsmiljø neuropsykiatriska diagnoser uppsala utelek kapacitet kandidatarbeten kronängskolan tillgänglighet bäckahagens skola lekredskap herresta barkarby nfp campus vasastan remissvar rikstens skola utomhuspedagogik helsingfors hygienrum examensarbete kästa skola alt arkitekter törnquist modulförskolor lågan köpenhamn föredrag diskussion massivträ göteborg movium inkluderande nätverk programarbete möte skolans lokaler planering högstadiet skolbyggande barnkonsekvensanalys webinarium utdanningsdirektoratet gymnasium kth barnens miljö rötterna i rinkeby lärande rinkeby stockholm workshop bub riktlinjer skolbyggnader erfarenhetsåterföring tegelhagens skola stadsplanering tävling forum bygga skola danmark almedalen baracker energieffektivitet skolans utemiljö skr konferens lärmiljöer förskolan stort a gåturer skolor skolplanering förskola skolans nya rum förskolegårdar boverket artikel studiebesök antologi studieresa årsmöte seminarium forskning skolgårdar utemiljö lärmiljö skolmiljö skl förskolor skolutvärdering högsta betyg stort a gestaltad livsmiljö arkitektur arkitekturpolitik sveriges arkitekter kurser konferenser utvärdering av skolor forskning hig samhällsplanering ifous fysisk miljö skolverket skola arkus bok allmänna råd bobergsskolan berlin artiklar nationellt centrum för lärmiljö svd kunskapsöversikt publikationer spsm nationellt centrum för lärandemiljöer temporära skolbyggnader dokumentation barns utemiljö npf skolinspektionen pris 40 årsjubileum nyköping kungsholmens grundskola stockholms skolutvecklingsprojekt rapport utbildningsförvaltningen friyta glömstaskolan klassrum norge malmö barn i stad lärmiljöpodden utformning sisab skolhusgruppens pris stort a riba kirunagymnasium fysisk läromiljö skolgårdsprojektet studenter utevistelse råd adlibris jämförelse video ur play utvärdering frukostmöte medborgardialog skoldebatten rebus i det gröna skollokaler förskolegård digitalt möte regeringens proposition lekplatser landskapsarkitektur allaktivitetshus cykel deltagande grundskola peter lippman skolhusgruppen arvika louise sassene högstadieskola energi skolgårdsgestaltning dn debatt tidskrift hållbara lärmiljöer sickla skola modulskolor fokus aor architects rum opinion bygga skola fredrik bremergymnasiet white arkitekter hagaskolan bokus umeå universitet referat debattartikel skl förstudie trondheim london högskolan i gävle funktionshinder raoul wallenbergskolan parker miljö 3d-glasögon bygge podcast lunaskolan oecd ele post occupancy evaluation lek vård- och omsorgsboende clever classrooms suzanne de laval järfälla barns rättigheter passivhus bygga gradänger friytor f-6 skola gällivare sjöstadsskolan cored ljus, ljud och luft release arkitekturskolan forumbyggaskola varlaskolan disputation webbinarium universet sweco pedagogiska institutionen utställning fysisk lärmiljö rebus upprustning hälsofrågor dimensionering vallastaden tiundaskolan lärarnas tidning slu lindängeskolan stadsbyggnad sjöviksskolan rekommendationer gåtur arkis linkedin högstadium grundskolor masterclass oslo 2018 kungsholmens skola gemensamma ytor magnus anclair värderingsverktyg skoldesign förvaltning lärmilljöpodden lindeskolan