Välkommen till seminarium 8 mars
Välkommen till Skolhusgruppens seminarium ANMÄLAN
8 mars klockan 13–16
Cedervall arkitekter, Maria Skolgata 83, Stockholm
Tema för seminariet är:
Samhällsplanering för skolan, skolan som allaktivitetshus och ljus och belysning
13:00-13:15 Inledning
13:15-13:45 Lars Lindstaf - Att använda mark för förskola och grundskola som resurs i samhällsplaneringen
13:45-14:15 Emilia Hallin, Karin Manberger och Mikaela Lingvall - Skolan mitt i byn, allaktivitetshuset i Lindängeskolan
14:15-14:45 Kaffe och mingel
14:45-15:15 Thorbjörn Laike - Skolans ljus, dagsljusets och belysningens inverkan på upplevelse och beteende
15:15-15:45 Diskussion och frågestund
15:45-16:00 Avslutning och sammanfattning.
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
Senate inlägg
Etikettmoln
sweco universet webbinarium disputation varlaskolan forumbyggaskola arkitekturskolan beställa ljus, ljud och luft cored release gröna kvaliteter handledning aix knutbyskolan om lärmiljöer utvecklingsprojekt fridda brismar pålsson barn och unga barn unga och byggd miljö clever classrooms vård- och omsorgsboende lek suzanne de laval oecd ele lunaskolan podcast post occupancy evaluation programhandling studieresor bygge linköping användning av skollokaler hyllievångsskolan liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan skl förstudie debattartikel referat umeå universitet trondheim hagaskolan white arkitekter fredrik bremergymnasiet opinion bygga skola rum aor architects fokus modulskolor sickla skola hållbara lärmiljöer tidskrift pedagogen skolgårdsgestaltning energi högstadieskola intervjuer arvika skolhusgruppen evidence based design grundskola deltagande cykel allaktivitetshus landskapsarkitektur lekplatser utelek kapacitet kandidatarbeten regeringens proposition tillgänglighet bäckahagens skola lekredskap herresta barkarby kronängskolan ur play video jämförelse utvärdering råd utevistelse studenter adlibris kästa skola alt arkitekter törnquist modulförskolor eu-projekt gymnasier arkdes paviljonger undervisningsnära gradänger jordbro skolmiljöer kunskapsutveckling stadsutveckling nätverksträff grundskolor högstadium linkedin arkis enkät multifunktionshus på ritbordet gåtur slu lärarnas tidning hemsida vallastaden dimensionering hälsofrågor tiundaskolan rebus fysisk lärmiljö utställning pedagogiska institutionen ferdinand förskola nätverk programarbete möte stockholms skolutvecklingsprojekt skolans lokaler nyköping kungsholmens grundskola barnkonsekvensanalys webinarium utdanningsdirektoratet gymnasium kth barnens miljö rötterna i rinkeby lärande publikationer spsm workshop bub riktlinjer skolbyggnader erfarenhetsåterföring tegelhagens skola skolhusgruppens pris stort a sisab utformning lärmiljöpodden barn i stad malmö norge klassrum bok arkus forum bygga skola skolverket fysisk miljö ifous samhällsplanering forskning hig stadsplanering lärmiljöer förskolan utvärdering av skolor gåturer skolor skolplanering förskola skolans nya rum arkitekturpolitik förskolegårdar boverket lärmiljö artikel studieresa antologi årsmöte seminarium forskning utemiljö skolgårdar studiebesök skolmiljö skl förskolor stort a skolutvärdering högsta betyg stort a gestaltad livsmiljö arkitektur konferens sveriges arkitekter kurser konferenser skr skolans utemiljö energieffektivitet baracker almedalen danmark skola tävling inkluderande movium göteborg massivträ diskussion föredrag köpenhamn lågan allmänna råd bobergsskolan berlin artiklar nationellt centrum för lärmiljö svd kunskapsöversikt stockholm rinkeby nationellt centrum för lärandemiljöer temporära skolbyggnader dokumentation barns utemiljö npf skolinspektionen pris 40 årsjubileum skolbyggande högstadiet planering rapport utbildningsförvaltningen friyta glömstaskolan upprustning tengbom liljewalls behov i skolbyggnader pedagogik kth arkitektur dialog arq lindängeskolan bygglekplatser krokom framtidsspaning stadsbyggnad sjöviksskolan rekommendationer tidningsartiklar tidskriften stad hemlingby barrett kungsholmens skola masterclass oslo 2018 värderingsverktyg gemensamma ytor magnus anclair göteborgs universitet skoldesign förvaltning lärmilljöpodden lindeskolan riba kirunagymnasium fysisk läromiljö skolgårdsprojektet examensarbete hygienrum helsingfors utomhuspedagogik rikstens skola remissvar campus vasastan nfp skollokaler frukostmöte medborgardialog skoldebatten rebus i det gröna uppsala förskolegård digitalt möte poe neuropsykiatriska diagnoser læringsmiljø peter lippman högsta betyg johan skytteskolan landamäreskolan nätverksmöte regeringsuppdrag louise sassene dn debatt westholm kiruna möblering utveckling videofilmer inomhusmiljö bokrelease vernissage pbl lunchföredrag björkrisskolan bokus forskning slu evaluering arkitekturpedagogik bidrag utredning magda mostafa skolstudion neuropsykiatriska funktionsnedsättningar utemiljöer london högskolan i gävle funktionshinder antologin parker miljö 3d-glasögon barn i samhället vägledning förskolans utemiljö ljus och belysning tak tellusborgsskolan pedagogiskt program fridaskolan järfälla barns rättigheter passivhus bygga gradänger friytor f-6 skola gällivare sjöstadsskolan jungmark finsk skolarkitektur stavsborgsskolan paviljongskolor skolhusplanering handbok skolgård på taket arbetsmiljö innovativa lärmiljöer hägerneholmsskolan