Arkitektur och lärande på Göteborgs universitet 7,5 poäng
Uppdragsutbildning: Arkitektur och lärande 7,5 poäng
Arkitektur och lärande – förskolans och skolans inne- och utemiljö som arena för lärande och utveckling – är en uppdragsutbildning som arrangeras av Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande inom Göteborgs universitet, Lokalförvaltningen i Göteborg samt Sveriges Kommuner och Landsting.
Kursen hålls på Pedagogen i Göteborg ca en torsdag i månaden mellan kl. 10.00-16.00.
Totalt är det åtta kursdagar under 2017/2018 med start den 21 september 2017. Kostnaden är 3800 kr per deltagare.
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Andreas Forsberg » SPSM:s stödmaterial för tillgänglig utbildning: ”Gissar att det är Tengboms i Sthlm? Tanke, kan ni bjuda in i Göteborg samtidigt ..”
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
Senate inlägg
Etikettmoln
sweco universet disputation varlaskolan forumbyggaskola arkitekturskolan beställa ljus, ljud och luft cored release gröna kvaliteter handledning aix knutbyskolan om lärmiljöer utvecklingsprojekt fridda brismar pålsson barn och unga barn unga och byggd miljö clever classrooms vård- och omsorgsboende lek suzanne de laval förskolans utemiljö vägledning barn i samhället 3d-glasögon stödmaterial studieresor bygge linköping användning av skollokaler london utemiljöer neuropsykiatriska funktionsnedsättningar skolstudion magda mostafa utredning bidrag arkitekturpedagogik evaluering forskning slu bokus björkrisskolan lunchföredrag pbl vernissage bokrelease inomhusmiljö videofilmer utveckling möblering kiruna westholm dn debatt louise sassene regeringsuppdrag nätverksmöte grundskola deltagande cykel landamäreskolan landskapsarkitektur lekplatser allaktivitetshus digitalt möte förskolegård kandidatarbeten regeringens proposition tillgänglighet bäckahagens skola lekredskap herresta barkarby kronängskolan ur play video jämförelse utvärdering råd utevistelse studenter adlibris kästa skola alt arkitekter törnquist modulförskolor eu-projekt gymnasier arkdes paviljonger undervisningsnära gradänger jordbro skolmiljöer kunskapsutveckling stadsutveckling nätverksträff grundskolor högstadium linkedin arkis enkät multifunktionshus på ritbordet gåtur slu nya zeeland bygglekplatser lindängeskolan arq dialog hälsofrågor tiundaskolan rebus fysisk lärmiljö utställning pedagogiska institutionen ferdinand förskola webbinarium nätverk programarbete möte stockholms skolutvecklingsprojekt skolans lokaler nyköping kungsholmens grundskola barnkonsekvensanalys webinarium ljus och belysning npf högskolan i gävle kth barnens miljö rötterna i rinkeby lärande publikationer kunskapsöversikt svd nationellt centrum för lärmiljö artiklar berlin bobergsskolan allmänna råd lågan köpenhamn föredrag diskussion massivträ göteborg movium inkluderande tävling skola danmark almedalen baracker energieffektivitet skolans utemiljö forskning hig stadsplanering lärmiljöer förskolan utvärdering av skolor gåturer skolor skolplanering förskola skolans nya rum arkitekturpolitik förskolegårdar boverket lärmiljö artikel studieresa antologi årsmöte seminarium forskning utemiljö skolgårdar studiebesök skolmiljö skl förskolor stort a skolutvärdering högsta betyg stort a gestaltad livsmiljö arkitektur konferens sveriges arkitekter kurser konferenser skr spsm samhällsplanering ifous fysisk miljö skolverket forum bygga skola arkus bok klassrum norge malmö barn i stad lärmiljöpodden utformning sisab skolhusgruppens pris stort a tegelhagens skola erfarenhetsåterföring skolbyggnader riktlinjer bub workshop stockholm rinkeby nationellt centrum för lärandemiljöer temporära skolbyggnader dokumentation barns utemiljö gymnasium utdanningsdirektoratet skolinspektionen pris 40 årsjubileum skolbyggande högstadiet planering rapport utbildningsförvaltningen friyta glömstaskolan innovativa lärmiljöer upprustning tengbom liljewalls behov i skolbyggnader pedagogik kth arkitektur lighting dimensionering vallastaden hemsida lärarnas tidning krokom framtidsspaning stadsbyggnad sjöviksskolan rekommendationer tidningsartiklar tidskriften stad hemlingby barrett kungsholmens skola masterclass oslo 2018 värderingsverktyg gemensamma ytor magnus anclair göteborgs universitet skoldesign förvaltning lärmilljöpodden lindeskolan riba kirunagymnasium fysisk läromiljö skolgårdsprojektet examensarbete hygienrum helsingfors utomhuspedagogik rikstens skola remissvar campus vasastan nfp skollokaler frukostmöte medborgardialog skoldebatten rebus i det gröna uppsala angelaki kapacitet utelek poe neuropsykiatriska diagnoser læringsmiljø peter lippman högsta betyg johan skytteskolan evidence based design skolhusgruppen arvika intervjuer högstadieskola energi skolgårdsgestaltning pedagogen tidskrift hållbara lärmiljöer sickla skola modulskolor fokus aor architects rum opinion bygga skola fredrik bremergymnasiet white arkitekter hagaskolan trondheim umeå universitet referat debattartikel skl förstudie raoul wallenbergskolan liljewall arkitekter hyllievångsskolan funktionshinder antologin parker miljö programhandling post occupancy evaluation podcast lunaskolan oecd ele tak tellusborgsskolan pedagogiskt program fridaskolan järfälla barns rättigheter passivhus bygga gradänger friytor f-6 skola gällivare sjöstadsskolan jungmark finsk skolarkitektur stavsborgsskolan paviljongskolor skolhusplanering handbok skolgård på taket arbetsmiljö hägerneholmsskolan