Utformning av miljön påverkar barns lek och välmående
Barns välmående och lek påverkas av den fysiska miljön och av pedagogernas normer och regler. Normer och regler för vad man får göra och inte får göra synliggörs också genom utformingen av den fysiska miljön. Det visar årets uppdatering av databasen för skandinavisk forskning på förskoleområdet.
Läs artikeln på Skolverkets hemsida
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
Senate inlägg
Etikettmoln
bygge 3d-glasögon miljö parker utemiljöer linköping användning av skollokaler hyllievångsskolan umeå universitet trondheim skl förstudie debattartikel referat fredrik bremergymnasiet arkitekturpedagogik evaluering forskning slu modulskolor opinion bygga skola rum aor architects fokus sickla skola hållbara lärmiljöer tidskrift dn debatt skolgårdsgestaltning energi högstadieskola louise sassene arvika skolhusgruppen cykel landamäreskolan johan skytteskolan högsta betyg poe læringsmiljø neuropsykiatriska diagnoser uppsala utelek kapacitet herresta barkarby kronängskolan tillgänglighet bäckahagens skola lekredskap jämförelse utvärdering ur play video studenter adlibris råd utevistelse riba skolgårdsprojektet fysisk läromiljö kirunagymnasium skoldesign göteborgs universitet eu-projekt gymnasier arkdes skolmiljöer undervisningsnära gradänger jordbro kungsholmens skola oslo 2018 masterclass barrett hemlingby tidskriften stad tidningsartiklar gåtur rekommendationer sjöviksskolan hemsida framtidsspaning krokom bygglekplatser tiundaskolan vallastaden dimensionering hälsofrågor upprustning rebus fysisk lärmiljö utställning disputation sweco universet webbinarium arkitekturskolan beställa handbok skolhusplanering stavsborgsskolan finsk skolarkitektur jungmark friytor gröna kvaliteter handledning bygga gradänger järfälla utvecklingsprojekt fridda brismar pålsson barn och unga fridaskolan pedagogiskt program tellusborgsskolan tak post occupancy evaluation oecd ele lunaskolan podcast utdanningsdirektoratet barns utemiljö dokumentation barnens miljö rötterna i rinkeby stockholm rinkeby svd kunskapsöversikt nationellt centrum för lärmiljö artiklar berlin bobergsskolan allmänna råd lågan köpenhamn föredrag lärmiljöpodden barn i stad göteborg movium inkluderande nätverk programarbete utbildningsförvaltningen skolans lokaler planering kungsholmens grundskola nyköping barnkonsekvensanalys webinarium skolverket fysisk miljö skolans utemiljö energieffektivitet forskning hig stadsplanering tävling forum bygga skola danmark förskolan utvärdering av skolor konferenser gestaltad livsmiljö högsta betyg stort a skolutvärdering stort a gåturer skolor förskolegårdar skolmiljö lärmiljö artikel studieresa antologi årsmöte seminarium forskning utemiljö skolgårdar studiebesök boverket skl förskolor arkitektur arkitekturpolitik skolans nya rum förskola skolplanering lärmiljöer konferens sveriges arkitekter kurser skola arkus bok skr samhällsplanering ifous baracker almedalen skolinspektionen pris 40 årsjubileum högstadiet skolbyggande stockholms skolutvecklingsprojekt möte rapport friyta glömstaskolan klassrum norge malmö diskussion massivträ utformning sisab skolhusgruppens pris stort a tegelhagens skola erfarenhetsåterföring skolbyggnader riktlinjer workshop bub publikationer spsm nationellt centrum för lärandemiljöer lärande temporära skolbyggnader kth npf gymnasium vägledning förskolans utemiljö ljus och belysning barn i samhället lek vård- och omsorgsboende clever classrooms suzanne de laval barns rättigheter passivhus barn unga och byggd miljö om lärmiljöer knutbyskolan f-6 skola gällivare sjöstadsskolan aix cored ljus, ljud och luft release forumbyggaskola varlaskolan paviljongskolor arbetsmiljö innovativa lärmiljöer hägerneholmsskolan skolgård på taket tengbom liljewalls behov i skolbyggnader ferdinand förskola pedagogiska institutionen dialog arq pedagogik kth arkitektur lärarnas tidning slu lindängeskolan på ritbordet multifunktionshus enkät stadsbyggnad arkis linkedin högstadium grundskolor stadsutveckling kunskapsutveckling nätverksträff magnus anclair värderingsverktyg gemensamma ytor förvaltning lärmilljöpodden lindeskolan paviljonger törnquist alt arkitekter kästa skola modulförskolor hygienrum helsingfors utomhuspedagogik examensarbete remissvar campus vasastan nfp rikstens skola frukostmöte medborgardialog skoldebatten rebus i det gröna skollokaler förskolegård digitalt möte regeringens proposition kandidatarbeten landskapsarkitektur allaktivitetshus lekplatser deltagande grundskola peter lippman nätverksmöte regeringsuppdrag evidence based design intervjuer westholm kiruna möblering utveckling videofilmer inomhusmiljö pedagogen pbl lunchföredrag björkrisskolan bokrelease vernissage white arkitekter hagaskolan bokus utredning magda mostafa skolstudion neuropsykiatriska funktionsnedsättningar bidrag london högskolan i gävle funktionshinder raoul wallenbergskolan liljewall arkitekter studieresor programhandling antologin