Skolhusgruppens seminarium 21 februari
De engelska forskarna Peter och Lucinda Barrett m fl har genom sin forskning lyckats visa på att det i England finns en direkt koppling mellan skollokalernas utformning och elevernas betyg.
Skolhusgruppen bjuder in till en workshopkväll där vi gemensamt utvärderar om de brittiska forskningsresultaten är relevanta för svenska förhållanden och hur de i så fall går att applicera här. Vi vill gärna att både pedagoger. arkitekter, skolplanerare, forskare, skolbyggare med flera kommer. Ju fler yrkeskategorier som arbetar med skolplanering och som arbetar i skolan, desto bättre blir seminariet.
För att diskussionerna ska bli givande önskar vi att deltagarna innan mötet läser igenom rapporten som ni hittar på följande länk.
Workshopledare är Lars Lindstaf, Cedervall arkitekter
Tid: 21 februari 2019 klockan 17:00-20:00
Plats: Lärarförbundets hus på Stora Essingen. Begränsat antal platser.
Avgift: 150:- för samtliga. Enkel mat och dryck ingår. Ange på anmälan om ni har allergier etc att ta hänsyn till.
Anmälan: via länken.
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
Senate inlägg
Etikettmoln
skoldesign göteborgs universitet eu-projekt gymnasier arkdes skolmiljöer undervisningsnära gradänger jordbro kungsholmens skola oslo 2018 masterclass grundskolor högstadium linkedin arkis stadsbyggnad enkät multifunktionshus bygglekplatser lindängeskolan slu lärarnas tidning kth arkitektur pedagogik arq dialog pedagogiska institutionen ferdinand förskola behov i skolbyggnader liljewalls arbetsmiljö skolgård på taket hägerneholmsskolan innovativa lärmiljöer arkitekturskolan beställa handbok skolhusplanering stavsborgsskolan finsk skolarkitektur jungmark friytor gröna kvaliteter handledning bygga gradänger järfälla utvecklingsprojekt fridda brismar pålsson barn och unga fridaskolan pedagogiskt program tellusborgsskolan tak barn i samhället ljus och belysning förskolans utemiljö vägledning bygge 3d-glasögon miljö liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan funktionshinder högskolan i gävle london umeå universitet trondheim skl förstudie debattartikel referat bokus hagaskolan white arkitekter fokus modulskolor opinion bygga skola rum aor architects pedagogen inomhusmiljö videofilmer utveckling möblering kiruna westholm intervjuer evidence based design regeringsuppdrag nätverksmöte cykel landamäreskolan johan skytteskolan lekplatser allaktivitetshus landskapsarkitektur kandidatarbeten regeringens proposition digitalt möte förskolegård herresta barkarby kronängskolan tillgänglighet bäckahagens skola lekredskap jämförelse utvärdering ur play video studenter adlibris råd utevistelse riba skolgårdsprojektet fysisk läromiljö kirunagymnasium lågan köpenhamn föredrag lärmiljöpodden barn i stad göteborg movium inkluderande programarbete friyta rapport skolans lokaler planering kungsholmens grundskola nyköping pris webinarium gymnasium npf kth temporära skolbyggnader lärande nationellt centrum för lärandemiljöer spsm publikationer bub workshop skolbyggnader artiklar erfarenhetsåterföring tegelhagens skola stadsplanering tävling forum bygga skola danmark almedalen baracker ifous samhällsplanering skr konferens lärmiljöer förskolan stort a gåturer skolor skolplanering förskola skolans nya rum förskolegårdar boverket artikel studiebesök antologi studieresa årsmöte seminarium forskning skolgårdar utemiljö lärmiljö skolmiljö skl förskolor skolutvärdering högsta betyg stort a gestaltad livsmiljö arkitektur arkitekturpolitik sveriges arkitekter kurser konferenser utvärdering av skolor forskning hig energieffektivitet skolans utemiljö fysisk miljö skolverket skola arkus bok allmänna råd bobergsskolan berlin riktlinjer nationellt centrum för lärmiljö kunskapsöversikt svd rinkeby stockholm rötterna i rinkeby barnens miljö dokumentation barns utemiljö utdanningsdirektoratet skolinspektionen barnkonsekvensanalys 40 årsjubileum högstadiet skolbyggande stockholms skolutvecklingsprojekt utbildningsförvaltningen möte nätverk glömstaskolan klassrum norge malmö diskussion massivträ utformning sisab skolhusgruppens pris stort a alt arkitekter kästa skola modulförskolor törnquist helsingfors utomhuspedagogik examensarbete hygienrum campus vasastan nfp rikstens skola remissvar medborgardialog skoldebatten rebus i det gröna skollokaler frukostmöte kapacitet utelek uppsala neuropsykiatriska diagnoser læringsmiljø poe deltagande grundskola peter lippman högsta betyg skolhusgruppen arvika louise sassene högstadieskola energi skolgårdsgestaltning dn debatt tidskrift hållbara lärmiljöer sickla skola pbl lunchföredrag björkrisskolan bokrelease vernissage forskning slu evaluering arkitekturpedagogik fredrik bremergymnasiet magda mostafa skolstudion neuropsykiatriska funktionsnedsättningar bidrag utredning hyllievångsskolan användning av skollokaler linköping utemiljöer studieresor programhandling antologin parker lunaskolan oecd ele post occupancy evaluation podcast lek vård- och omsorgsboende clever classrooms suzanne de laval barns rättigheter passivhus barn unga och byggd miljö om lärmiljöer knutbyskolan f-6 skola gällivare sjöstadsskolan aix cored ljus, ljud och luft release forumbyggaskola varlaskolan paviljongskolor webbinarium universet sweco disputation utställning fysisk lärmiljö rebus upprustning tengbom dimensionering vallastaden tiundaskolan hälsofrågor krokom framtidsspaning hemsida sjöviksskolan rekommendationer gåtur på ritbordet tidskriften stad hemlingby barrett tidningsartiklar stadsutveckling kunskapsutveckling nätverksträff magnus anclair värderingsverktyg gemensamma ytor förvaltning lärmilljöpodden lindeskolan paviljonger