Clever Classrooms
En ny forskningsrapport från University of Salford i Manchester där forskarna har utvärderat en lång rad skolbyggnader och visar att en god fysisk skolmiljö, särskilt ett bra klassrum, ger bättre resultat i skolan. Enligt forskarna skulle det påverka elevernas resultat med 16 %.
"Natural light, temperature, air quality, colour and individualised classroom design amongst the biggest physical factors impacting on pupils’ learning progress".
Läs mer och ladda hem rapporten! Här är länken
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
Senate inlägg
Etikettmoln
universet webbinarium disputation sweco forumbyggaskola arkitekturskolan beställa handbok cored release ljus, ljud och luft gällivare f-6 skola friytor gradänger bygga barns rättigheter järfälla utvecklingsprojekt fridda brismar pålsson tellusborgsskolan tak fridaskolan pedagogiskt program vägledning barn i samhället ljus och belysning förskolans utemiljö miljö parker antologin användning av skollokaler hyllievångsskolan liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan funktionshinder debattartikel referat umeå universitet trondheim skl förstudie forskning slu bokus hagaskolan lunchföredrag pbl vernissage bokrelease björkrisskolan hållbara lärmiljöer tidskrift pedagogen inomhusmiljö kiruna westholm dn debatt louise sassene regeringsuppdrag nätverksmöte arvika johan skytteskolan högsta betyg peter lippman landskapsarkitektur lekplatser allaktivitetshus kapacitet kandidatarbeten regeringens proposition digitalt möte bäckahagens skola lekredskap herresta barkarby kronängskolan tillgänglighet campus vasastan remissvar rikstens skola nfp utevistelse studenter adlibris råd kirunagymnasium riba skolgårdsprojektet fysisk läromiljö gymnasier arkdes paviljonger lindeskolan undervisningsnära gradänger jordbro skolmiljöer stadsutveckling nätverksträff kunskapsutveckling hemlingby tidskriften stad tidningsartiklar barrett multifunktionshus på ritbordet gåtur rekommendationer krokom bygglekplatser lindängeskolan dimensionering hälsofrågor tiundaskolan vallastaden behov i skolbyggnader liljewalls tengbom upprustning rebus friyta nätverk rapport skolans lokaler planering skolbyggande högstadiet barnkonsekvensanalys webinarium npf utdanningsdirektoratet kth barnens miljö lärande nationellt centrum för lärandemiljöer stockholm rinkeby bub workshop riktlinjer skolbyggnader erfarenhetsåterföring bobergsskolan lågan utformning sisab diskussion massivträ malmö movium klassrum bok arkus forum bygga skola skolverket fysisk miljö energieffektivitet skolans utemiljö forskning hig stadsplanering lärmiljöer förskolan utvärdering av skolor arkitektur gåturer skolplanering förskola skolans nya rum arkitekturpolitik förskolegårdar boverket lärmiljö artikel studieresa antologi årsmöte seminarium forskning utemiljö skolgårdar studiebesök skolmiljö skl förskolor stort a skolutvärdering högsta betyg stort a gestaltad livsmiljö skolor konferens sveriges arkitekter kurser konferenser skr ifous samhällsplanering baracker almedalen danmark skola tävling inkluderande norge göteborg lärmiljöpodden barn i stad köpenhamn föredrag skolhusgruppens pris stort a allmänna råd tegelhagens skola berlin artiklar nationellt centrum för lärmiljö kunskapsöversikt svd spsm publikationer rötterna i rinkeby temporära skolbyggnader dokumentation barns utemiljö gymnasium skolinspektionen pris 40 årsjubileum kungsholmens grundskola nyköping stockholms skolutvecklingsprojekt utbildningsförvaltningen möte programarbete glömstaskolan ferdinand förskola pedagogiska institutionen utställning fysisk lärmiljö arq pedagogik kth arkitektur dialog framtidsspaning hemsida lärarnas tidning slu enkät stadsbyggnad sjöviksskolan högstadium grundskolor arkis linkedin oslo 2018 kungsholmens skola masterclass värderingsverktyg gemensamma ytor magnus anclair eu-projekt göteborgs universitet skoldesign förvaltning lärmilljöpodden kästa skola modulförskolor törnquist alt arkitekter utomhuspedagogik examensarbete hygienrum helsingfors utvärdering jämförelse video ur play rebus i det gröna skollokaler frukostmöte medborgardialog skoldebatten utelek uppsala förskolegård læringsmiljø poe neuropsykiatriska diagnoser landamäreskolan cykel deltagande grundskola evidence based design skolhusgruppen intervjuer möblering högstadieskola energi skolgårdsgestaltning sickla skola utveckling videofilmer rum opinion bygga skola modulskolor fokus aor architects evaluering arkitekturpedagogik fredrik bremergymnasiet white arkitekter neuropsykiatriska funktionsnedsättningar bidrag utredning magda mostafa skolstudion linköping utemiljöer london högskolan i gävle 3d-glasögon bygge studieresor programhandling oecd ele post occupancy evaluation podcast lunaskolan clever classrooms suzanne de laval lek vård- och omsorgsboende passivhus barn unga och byggd miljö barn och unga knutbyskolan om lärmiljöer sjöstadsskolan aix handledning gröna kvaliteter stavsborgsskolan jungmark finsk skolarkitektur varlaskolan paviljongskolor skolhusplanering hägerneholmsskolan skolgård på taket arbetsmiljö innovativa lärmiljöer