En tillgänglig lärmiljö – NPF i skolan, hur gör man?
Välkommen till ett seminarium om tillgängliga utbildningslokaler för elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar arrangerat av Sweco. Den 14 september kl. 09.00-12.00 i Hörsalen, Sweco, Gjörwellsgatan 22 i Marieberg, Stockholm.
För inbjudan kontakta Anna Ellingsen: anna.ellingsen@sweco.se
Personer med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF) som exempelvis autism och ADHD upplever ofta sinnesintryck som ljud och synintryck på ett annorlunda sätt. Vad behöver man tänka på vid utformningen av skolans lokaler för att tillgodose god tillgänglighet för elever med NPF? Hur samspelar skolans organisation, pedagogik och lokaler?
Program
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
Senate inlägg
Etikettmoln
3d-glasögon miljö parker antologin funktionshinder högskolan i gävle liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan skolstudion magda mostafa utredning bidrag neuropsykiatriska funktionsnedsättningar evaluering forskning slu bokus björkrisskolan lunchföredrag pbl vernissage bokrelease sickla skola hållbara lärmiljöer tidskrift pedagogen skolgårdsgestaltning energi högstadieskola intervjuer arvika skolhusgruppen evidence based design johan skytteskolan högsta betyg peter lippman læringsmiljø neuropsykiatriska diagnoser poe utelek kapacitet kandidatarbeten regeringens proposition skoldebatten lekredskap herresta barkarby kronängskolan ur play video jämförelse utvärdering råd utevistelse studenter adlibris kästa skola alt arkitekter törnquist modulförskolor lindeskolan lärmilljöpodden förvaltning skoldesign göteborgs universitet magnus anclair gemensamma ytor värderingsverktyg stadsutveckling nätverksträff kunskapsutveckling högstadium linkedin arkis grundskolor rekommendationer sjöviksskolan stadsbyggnad framtidsspaning krokom bygglekplatser lindängeskolan arq dialog kth arkitektur pedagogik fysisk lärmiljö tengbom upprustning rebus universet webbinarium disputation sweco handbok skolhusplanering paviljongskolor stavsborgsskolan finsk skolarkitektur jungmark sjöstadsskolan gällivare f-6 skola friytor om lärmiljöer knutbyskolan fridda brismar pålsson barn och unga barn unga och byggd miljö clever classrooms vård- och omsorgsboende lek suzanne de laval oecd ele lunaskolan podcast post occupancy evaluation utdanningsdirektoratet gymnasium kth barnens miljö nationellt centrum för lärandemiljöer rötterna i rinkeby stockholm rinkeby svd kunskapsöversikt riktlinjer skolbyggnader erfarenhetsåterföring tegelhagens skola lågan köpenhamn föredrag lärmiljöpodden barn i stad malmö norge klassrum glömstaskolan programarbete möte utbildningsförvaltningen skolans lokaler högstadiet skolbyggande 40 årsjubileum pris skolinspektionen almedalen baracker energieffektivitet skolans utemiljö skr bok arkus forum bygga skola kurser förskolan utvärdering av skolor konferens lärmiljöer skolplanering förskola arkitekturpolitik arkitektur förskolor skl boverket studiebesök skolgårdar utemiljö forskning seminarium årsmöte antologi studieresa artikel lärmiljö skolmiljö förskolegårdar skolor gåturer skolans nya rum högsta betyg stort a gestaltad livsmiljö konferenser stort a sveriges arkitekter skolutvärdering danmark skola tävling stadsplanering forskning hig samhällsplanering ifous fysisk miljö skolverket webinarium barnkonsekvensanalys kungsholmens grundskola nyköping stockholms skolutvecklingsprojekt planering rapport nätverk friyta inkluderande movium göteborg massivträ diskussion sisab utformning skolhusgruppens pris stort a allmänna råd bobergsskolan berlin artiklar nationellt centrum för lärmiljö bub workshop spsm publikationer lärande temporära skolbyggnader dokumentation barns utemiljö npf ljus och belysning barn i samhället vägledning förskolans utemiljö fridaskolan tak tellusborgsskolan pedagogiskt program utvecklingsprojekt järfälla barns rättigheter passivhus bygga gradänger aix handledning gröna kvaliteter release cored ljus, ljud och luft beställa arkitekturskolan forumbyggaskola varlaskolan skolgård på taket arbetsmiljö innovativa lärmiljöer hägerneholmsskolan ferdinand förskola pedagogiska institutionen utställning behov i skolbyggnader tiundaskolan hälsofrågor dimensionering vallastaden hemsida lärarnas tidning slu gåtur på ritbordet multifunktionshus enkät tidningsartiklar tidskriften stad hemlingby barrett kungsholmens skola masterclass oslo 2018 skolmiljöer jordbro undervisningsnära gradänger paviljonger arkdes gymnasier eu-projekt skolgårdsprojektet riba kirunagymnasium fysisk läromiljö utomhuspedagogik examensarbete hygienrum helsingfors nfp rikstens skola remissvar campus vasastan rebus i det gröna skollokaler frukostmöte medborgardialog tillgänglighet uppsala förskolegård digitalt möte allaktivitetshus lekplatser landskapsarkitektur landamäreskolan cykel deltagande grundskola nätverksmöte regeringsuppdrag louise sassene dn debatt westholm kiruna möblering utveckling videofilmer inomhusmiljö opinion bygga skola modulskolor fokus aor architects rum arkitekturpedagogik fredrik bremergymnasiet white arkitekter hagaskolan trondheim umeå universitet referat debattartikel skl förstudie utemiljöer london användning av skollokaler linköping bygge studieresor programhandling