Frukostmöte - Skolan som brobyggare
Tid: Torsdag den 18 februari kl 08.00 – 09.00, frukost från 07.45
Plats: Tengbom, Katarinavägen 15, Stockholm
Osa: Tisdag 16 februari. Anmäl dig här >>
Skola och utbildning är en demokratisk grundpelare i samhället. Skolan ska vara en öppen plats där barn, ungdomar och pedagoger möts och lär av varandra. Det finns önskemål att skolbyggnader ska vara öppna och transparenta mötesplatser även i inlärningsmiljön, för att bland annat motverka mobbning och utanförskap. I detta samtal diskuterar vi om framtidens läromiljöer kan vara både öppna och transparenta, samtidigt som de är trygga platser.
Håkan Forsell, urbanhistoriker och författare, leder samtalet och bidrar med synen på skolan som föränderlig miljö. I panelen ingår Lina Swanberg, Arkitekt SAR/MSA, segmentsansvarig för ubildning på Tengbom och Olle Burell, Skolborgarråd (s) i Stockholm och även arkitekt
Kommentarer
Arkiv
Länkar
Senaste kommentarer
-
Nina Moore » Autism Friendly Design Guide: ”Vil gjerne delta!”
-
Annsofi Gråmunke » Autism Friendly Design Guide: ”Studerande”
-
Ann-Christin Timståhl » Sök bidrag från Boverket: ”Hej! Jag jobbar som speciallärare och undrar om det forfarande finns bidrag att..”
-
Amanda LeCorney » Årsmöte 24 maj: ” ”
-
Helena Brobäck » Seminarium on Tegelhagens skola: ”-”
Senate inlägg
Etikettmoln
disputation sweco universet webbinarium arkitekturskolan beställa handbok skolhusplanering stavsborgsskolan finsk skolarkitektur jungmark friytor gröna kvaliteter handledning bygga gradänger järfälla utvecklingsprojekt fridda brismar pålsson barn och unga fridaskolan pedagogiskt program tellusborgsskolan tak post occupancy evaluation oecd ele lunaskolan podcast antologin programhandling studieresor liljewall arkitekter raoul wallenbergskolan funktionshinder högskolan i gävle umeå universitet trondheim skl förstudie debattartikel referat fredrik bremergymnasiet arkitekturpedagogik evaluering forskning slu modulskolor opinion bygga skola rum aor architects fokus sickla skola hållbara lärmiljöer tidskrift dn debatt skolgårdsgestaltning energi högstadieskola louise sassene arvika skolhusgruppen cykel landamäreskolan johan skytteskolan högsta betyg poe læringsmiljø neuropsykiatriska diagnoser uppsala utelek kapacitet herresta barkarby kronängskolan tillgänglighet medborgardialog frukostmöte rikstens skola nfp campus vasastan remissvar examensarbete utomhuspedagogik helsingfors hygienrum modulförskolor kästa skola alt arkitekter törnquist paviljonger lindeskolan lärmilljöpodden förvaltning gemensamma ytor värderingsverktyg magnus anclair nätverksträff kunskapsutveckling stadsutveckling grundskolor högstadium linkedin arkis stadsbyggnad enkät multifunktionshus på ritbordet lindängeskolan slu lärarnas tidning kth arkitektur pedagogik arq dialog pedagogiska institutionen ferdinand förskola behov i skolbyggnader utställning glömstaskolan friyta rapport möte stockholms skolutvecklingsprojekt skolbyggande högstadiet 40 årsjubileum pris skolinspektionen utdanningsdirektoratet barns utemiljö dokumentation barnens miljö rötterna i rinkeby stockholm rinkeby bub workshop nationellt centrum för lärmiljö artiklar berlin bobergsskolan allmänna råd lågan köpenhamn föredrag lärmiljöpodden barn i stad göteborg movium inkluderande tävling forum bygga skola danmark almedalen baracker ifous samhällsplanering skr konferenser kurser förskolan utvärdering av skolor konferens arkitektur gestaltad livsmiljö högsta betyg stort a skolans nya rum förskolor skl skolmiljö studiebesök skolgårdar utemiljö forskning seminarium årsmöte antologi studieresa artikel lärmiljö boverket förskolegårdar arkitekturpolitik förskola skolplanering skolor gåturer stort a sveriges arkitekter skolutvärdering lärmiljöer stadsplanering forskning hig energieffektivitet skolans utemiljö fysisk miljö skolverket skola arkus bok klassrum norge malmö diskussion massivträ utformning sisab skolhusgruppens pris stort a tegelhagens skola erfarenhetsåterföring skolbyggnader riktlinjer svd kunskapsöversikt publikationer spsm nationellt centrum för lärandemiljöer lärande temporära skolbyggnader kth npf gymnasium webinarium barnkonsekvensanalys nyköping kungsholmens grundskola planering skolans lokaler utbildningsförvaltningen programarbete nätverk tengbom fysisk lärmiljö rebus upprustning hälsofrågor dimensionering vallastaden tiundaskolan bygglekplatser krokom framtidsspaning hemsida sjöviksskolan rekommendationer gåtur tidningsartiklar tidskriften stad hemlingby barrett masterclass oslo 2018 kungsholmens skola jordbro undervisningsnära gradänger skolmiljöer arkdes gymnasier eu-projekt göteborgs universitet skoldesign kirunagymnasium fysisk läromiljö skolgårdsprojektet riba utevistelse råd adlibris studenter video ur play utvärdering jämförelse lekredskap skoldebatten rebus i det gröna skollokaler förskolegård digitalt möte regeringens proposition kandidatarbeten landskapsarkitektur allaktivitetshus lekplatser deltagande grundskola peter lippman nätverksmöte regeringsuppdrag evidence based design intervjuer westholm kiruna möblering utveckling videofilmer inomhusmiljö pedagogen pbl lunchföredrag björkrisskolan bokrelease vernissage white arkitekter hagaskolan bokus utredning magda mostafa skolstudion neuropsykiatriska funktionsnedsättningar bidrag london användning av skollokaler linköping utemiljöer parker miljö 3d-glasögon bygge vägledning förskolans utemiljö ljus och belysning barn i samhället lek vård- och omsorgsboende clever classrooms suzanne de laval barns rättigheter passivhus barn unga och byggd miljö om lärmiljöer knutbyskolan f-6 skola gällivare sjöstadsskolan aix cored ljus, ljud och luft release forumbyggaskola varlaskolan paviljongskolor arbetsmiljö innovativa lärmiljöer hägerneholmsskolan skolgård på taket